2 cedera, 3 selamat kemalangan di Sandakan
top of page
nabalunews

2 cedera, 3 selamat kemalangan di Sandakan


21 Oktober 2024


SANDAKAN : Dua termasuk seorang wanita cedera manakala 3 lagi terselamat dalam kemalangan membabitkan sebuah Toyota Innova yang bertembung dengan sebuah lori 10 tan di Batu 24, Jalan Segaliud, Sandakan petang tadi.


Ketua Balai Bomba dan Penyelamat

(BBP) Sandakan, Severinus @ Mohd Nidzam Sainkui berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu jam 3.37 petang tadi.


Katanya sepasukan 7 pegawai dan anggota bersama sebuah jentera dari BBP Sandakan dikejarkan ke lokasi kejadian yang terletak 36 kilometer dari balai.



"Kemalangan melibatkan kenderaan jenis Toyota Innova bertembung dengan sebuah lori 10 tan. Terdapat 4 orang mangsa terlibat.


"Seorang mangsa pemandu di kenderaan Toyota Innova dilaporkan tersepit dan berjaya dikeluarkan oleh pasukan bomba manakala 3 orang mangsa penumpang di kenderaan Toyota Innova berjaya keluar sendirinya sebelum ketibaan pasukan omba di lokasi kejadian," katanya dalam kenyataan hari ini.


Manakala pemandu lori selamat.


Katanya mangsa yang cedera diserahkan kepada pihak ambulans untuk tindakan selanjutnya.


Setelah memastikan tiada bahaya lain dilokasi, operasi ditamatkan sepenuhnya

jam 5.34 petang.

photo6052951033375730345_edited.jpg

ABOUT US

Nabalu News is an online news portal that will bring you all the latest news and stories from Malaysia, particularly Sabah.

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

© NabaluNews.com

bottom of page