top of page
  • nabalunews

Atlet Sabah, Jenna Sheryca Dyna Aby Jasli Juara Dunia Muaythai Remaja Dunia 2024


21 September 2024


KOTA KINABALU: Anak jati Sabah yang berasal dari Kota Marudu, Jenna Sheryca Dyna Aby Jasli mengharumkan nama negara apabila menjuarai kategori Junior 14-15 Wai Kru Solo Perempuan di Kejohanan Muay Thai Remaja Dunia 2024 yang berlangsung di Paragon Hall, Siam Paragon, Bangkok Thailand pada 11 hingga 20 September lalu.


Anak jati Kota Marudu yang bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bandau ini telah terpilih untuk mewakili Malaysia bagi kategori Atlet B+ dalam kejohanan berprestij itu.


Jenna Sheryca Dyna merasa amat gembira dengan pencapaian ini dan turut berterima kasih kepada keluarganya yang memainkan peranan penting menyokong minatnya dalam sukan Muaythai sehingga beliau berjaya mencapai impian dan kecemerlangan menang pingat emas dalam kejohanan itu.


Jenna Sheryca Dyna memberitahu media, ketika mula-mula berkecimpung dalam sukan Muaythai, dia menjadikan kakaknya Queeny sebagai inspirasi.


Jenna Sheryca Dyna turut berterima kasih kepada jurulatih dan pengiringnya, Addyana June Adangku serta semua jurulatih yang telah membentuk dirinya sehingga berjaya mencipta sejarah buat dirinya, keluarga, sekolah, daerah dan negeri Sabah serta negara dalam sukan Muaythai.


Secara keseluruhannya, atlet Sabah cemerlang dalam Kejohanan Muay Thai Remaja Dunia 2024 di Thailand apabila berjaya membawa pulang 2 pingat emas, 2 pingat perak dan 1 pingat gangsa.

Comments


bottom of page