top of page
  • nabalunews

Kerajaan gesa generasi muda ceburi sektor tenaga boleh baharu

22 Ogos 2024


KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Fadillah Yusof, menggesa generasi muda untuk menceburi sektor tenaga boleh baharu sebagai sokongan kepada usaha kerajaan mempercepat agenda peralihan tenaga negara.


Beliau menegaskan bahawa kerajaan tetap komited dalam menyediakan platform untuk mempersiapkan dan melengkapkan golongan belia dalam sektor ini.


Fadillah, yang juga Menteri Peralihan Tenaga dan Transformasi Air, berkata penglibatan generasi muda dalam sektor tenaga bukan sahaja penting untuk masa hadapan mereka, tetapi juga untuk memastikan kelestarian jangka panjang landskap tenaga negara.


"Untuk masa mendatang, saya membayangkan generasi muda bukan sahaja menggunakan tenaga secara lestari, tetapi juga untuk memimpin perbincangan mengenai penyelesaian tenaga," ujarnya pada Majlis Penutupan Sidang Kemuncak Tenaga Mampan Antarabangsa (ISES) 2024 di sini.


Beliau turut menggalakkan usahawan muda untuk menerokai tenaga baharu bagi menyokong usaha kerajaan dalam mempercepatkan agenda transisi tenaga negara.


Majlis tersebut turut dihadiri oleh Tengku Mahkota Pahang, Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah.

Comments


bottom of page