top of page
  • nabalunews

Lelaki dipercayai dibaham buaya

5 September 2024


KINABATANGAN: Seorang lelaki yang dilaporkan hilang ketika memukat ikan di sungai di sebuah ladang di sini, semalam ditemukan dalam keadaan tidak sempurna disyaki dibaham buaya, pagi tadi.


Mayat Brono Kamilgs Nahak, 25, ditemukan oleh pasukan penyelamat pada jam 10.45 pagi, kira-kira satu kilometer dari lokasi dia dilaporkan disambar buaya.


Operasi mencari dan menyelamat (SAR) dijalankan sebaik bomba menerima panggilan kecemasan jam 6.28 pagi tadi.


Pegawai Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah, Penolong Penguasa Bomba, Riki Mohan Singh Ramday berkata mayat mangsa ditemui terapung kira-kira satu kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan disambar buaya di Kinabatangan.


“Sebaik tiba di lokasi, operasi pencarian dijalankan dan pada 10.45 pagi, mangsa berjaya ditemui oleh pasukan mencari dan menyelamat.


“Mangsa ditemui terapung pada jarak kira-kira satu kilogram dari lokasi mangsa disambar buaya,” katanya menurut laporan Info X.


Menurutnya, mayat mangsa ditemukan dalam keadaan tidak sempurna.


“Mayat mangsa seterusnya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya dan operasi ditamatkan jam 12.53 tengah hari tadi,” katanya.


Terdahulu, mangsa dikatakan ke sungai berkenaan kira-kira jam 12.30 tengah hari semalam, untuk memungut hasil ikan pada pukatnya.


Bagaimanapun mangsa tidak pulang sehingga petang dan rakan mangsa yang bimbang segera mencari di sekitar sungai namun hanya menemukan motosikal, pakaian serta pukat ikan yang koyak yang menunjukkan kemungkinan mangsa disambar reptilia itu.

Comments


bottom of page