Masalah jalanraya sempit dan berselekoh tajam di Kampung Lobong-Lobong, selesai
top of page
nabalunews

Masalah jalanraya sempit dan berselekoh tajam di Kampung Lobong-Lobong, selesai




13 Oktober 2024


KOTA BELUD: Masalah jalanraya sempit dan berselekoh tajam yang membahayakan pengguna jalanraya di Kampung Lobong-Lobong di sini akhirnya selesai apabila penduduk bergotong royong melakukan kerja membesarkan laluan berkenaan menggunakan peruntukan RM10,000 yang disumbangkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kadamaian, Datuk Ewon Benedick.


Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), Kampung Lobong-Lobong, Saudin Solinu, merakamkan setinggi penghargaan kepada Ewon atas sumbangan beliau.


"Ucapan terima kasih ini adalah berikutan penyelesaian isu jalan sempit dengan selekoh tajam yang sering mengakibatkan risiko pertembungan kenderaan. Keadaan ini telah lama membahayakan para pengguna jalan, khususnya mereka yang menggunakan laluan ini setiap hari," kata Saudin.


Ewon sebelum ini telah memperuntukkan sebanyak RM10,000 bagi pelaksanaan projek ini.


Peruntukan ini diumumkan pada 2 September lalu ketika majlis pecah tanah jambatan konkrit di Kampung Kaung Ulu.


Dana RM10,000 yang disumbangkan oleh Ewon itu telah digunakan sepenuhnya untuk memperbesarkan laluan tersebut.


Projek ini memberi impak besar kepada penduduk setempat, di mana jalan yang dahulunya dianggap berbahaya kini telah diperbaiki dengan lebih selesa dan selamat.


JKKK, para penduduk, serta pengguna jalan tersebut amat berterima kasih atas keprihatinan dan tindakan pantas Ewon dalam menyelesaikan isu ini.


"Sebagai wakil rakyat Kadamaian, beliau terus menunjukkan komitmen dalam memastikan kesejahteraan rakyatnya diutamakan," kata Saudin.

photo6052951033375730345_edited.jpg

ABOUT US

Nabalu News is an online news portal that will bring you all the latest news and stories from Malaysia, particularly Sabah.

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

© NabaluNews.com

bottom of page