top of page
  • Wartawan Nabalu News

Melewar bakal buka tiga pawagam baharu di Sabah


4 Julai 2023

Oleh Wartawan Nabalu News


KOTA KINABALU: Melewar Industrial Group Berhad merancang untuk membuka tiga lokasi pawagam 10Star Cinemas baharu di Sabah menjelang akhir tahun ini.


Lokasi-lokasi baharu itu ialah di Tawau, Kota Marudu dan Benoni, Papar.


Ini akan menjadikan 10Star Cinemas sebagai rangkaian pawagam terbesar di negeri ini dengan jumlah kesemuanya enam lokasi.


Rancangan ini telah dimaklumkan kepada Menteri Kewangan Sabah, Datuk Seri Masidi Manjun, semasa kunjungan hormat oleh Pengerusi Eksekutif Melewar, Tunku Dato’ Yaacob Khyra, di pejabatnya di Menara Kinabalu, pada Isnin.


Masidi menyambut baik usaha-usaha Melewar dan menekankan bahawa lokasi-lokasi pawagam baharu ini bukan hanya menyediakan hiburan, tetapi juga mencipta peluang pekerjaan dan latihan dalam industri operasi pawagam.


Selain itu, beliau juga berharap pembukaan pawagam-pawagam tersebut dapat memberi motivasi kepada para penggiat filem Sabah untuk menghasilkan filem-filem berkualiti tinggi yang boleh ditayangkan di pawagam-pawagam kelak.


Tunku Yaacob pula berkata bahawa Melewar juga merancang untuk membuka sebuah sekolah menengah antarabangsa di Kota Kinabalu menjelang Januari 2024.


Turut hadir dalam kunjungan hormat itu ialah Ketua Pegawai Eksekutif 10Star Cinemas Sdn Bhd, Onn Norshal Hamzah, Ketua Pegawai Operasi MAA Group Berhad, Anand Kanagasingam, Setiausaha Tetap Kementerian Kewangan Sabah, Datuk Mohd. Sofian Alfian Nair dan Setiausaha Politik kepada Menteri Kewangan Sabah, Rina Jainal.



댓글


bottom of page