top of page
nabalunews

Wanita warga emas, kanak-kanak melecur kebakaran di Ranau



16 Oktober 2024


RANAU: Seorang wanita warga emas dan cucunya, seorang kanak-kanak perempuan berusia setahun, melecur di bahagian kaki dalam kebakaran yang memusnahkan sebuah rumah, sebuah kereta dan 2 motosikal di Kampung Kantas Baru, di sini, pada Selasa.


Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Ranau, Ridwan Mohd Taib berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu jam 12.17 tengahari semalam.


Katanya sepasukan 4 pegawai dan anggota dari BBP Ranau dikejarkan ke lokasi kejadian yang terletak 70 kilometer dari balai.


"Kebakaran melibatkan sebuah rumah jenis tidak kekal berkeluasan 1,575 kaki persegi yang terbakar 100%, turut terbakar sebuah kereta Perodua Kembara dan 2 buah motosikal yang terbakar 100%.


"Terdapat 2 orang mangsa melecur di bahagian kaki 5% dan telah dihantar ke hospital oleh orang awam sebelum ketibaan pasukan bomba dilokasi kejadian.


"Pasukan bomba bertindak memadam kebakaran dengan menggunakan pam angkut 1 aliran 100 kaki 1 pancutan sumber air terbuka dari kolam berhampiran," katanya dalam kenyataan semalam.


Setelah memastikan tiada bahaya lain yang wujud, operasi bomba ditamatkan jam 4.12 petang.

Comments


bottom of page